Entwickler-Tagebuch-News BoX

  • Liebe Grüße


    Das Glück bevorzugt den, der vorbereitet ist.


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  • Raven du hattest mich gefragt ob ich Il2 BOS in Verbindung mit der VR ausprobiert hatte.
    Vorab ...VR ist rein subjektiv und ich hatte das Spiel seit vielen Monaten nicht mehr auf dem Rechner.
    Teilweise werde ich DCS als Vergleich heranziehen weil das dir schon bekannt ist.
    Ich schreibs hier rein, vielleicht interessiert es noch jemanden.



    1. Die Erkennung der CV1 funktioniert problemlos und wird automatisch erkannt.
    2. Ein virtueller Desktop, wie in DCS steht mit einem gut lesbaren Menü zur Verfügung.
    3. Die Immersion ist gefühlt gleich wie in DCS.
    4. Cockpits wirken in der FW190 und BF109 nur etwas größer. Hat ein bissl was von Warthunder.Bomber HE111/JU88 und Stuka wirken besser darin.
    5. Cockpit Instrumente sind gut lesbar.
    6. Die Position des Bordschützen macht deutlich mehr Spass. (als vorher in Il2 Bos ohne VR)
    7. Wolken, Schnee, Qualm, Flakexplosionen, Leuchtspurgeschosse und deren Rauchspur wirken ziemlich gut.
    8. Bodenkonturen wirken sehr plastisch und sind besser geformt als in DCS.
    9. Sichtbarkeit von Gegnern Luft und Boden auf größere Entfernung ist mittelmässig bis schlecht.Bezeichnungen der Gegner sind notwendig,sonst erkennt man gar nichts. In DSC deutlich besser.
    10.Die Aussentexturen der Flugzeuge aus Blick des Cockpits sind ebenfalls gröber. Ausseninstrumente an den Motoren sind nicht lesbar.
    11.Probekämpfe Luft/Luft Luft/Boden gegen KI sind souveräner, weil besser einschätzbar. Gegen Luftgegner konnte ich sicherer einkreisen und in Vorteil kommen. (Aussage auf Il2 BOS ohne VR bezogen)
    12.Die Grafikgeschwindigkeit wirkt flüssig und ruckelt nicht. Allerdings wirkt die Auflösung auch abgespeckter als in DCS.



    Das wars. :)
    Werde das Spiel wieder deinstallieren...fühlt sich vom Fliegen immer noch falsch an. :S


    edit: Nachtrag zweier Bemerkungen weil missverständlich ausgedrückt.


  • Herzlichen Dank Pato



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  • Oh, ich freu mich ja so!
    190: Flügel ab/brennt in kurzer Zeit...
    Lagg3: Fliegt auch als Nudelsieb noch ewig durch die Gegend...
    Was wollen die mir nur damit sagen???


    Finger weg von dem Bullshit... :D



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  • Die (allgemeinen) Flugmodellanpassungen hören sich zumindest mal nicht ganz uninteressant an. Scheint auf eine stabilere Fluglage und weniger nervöses "Gezappel" in der Luft hinauszulaufen, wenn ich es auf die Schnelle richtig interpretiere. Nach drei Jahren - immerhin.

    signatur_80.jpg
    "...ein atomarer Schlagabtausch ist sanitätsdienstlich nicht beherrschbar."

    "Wer an Europa zweifelt, wer an Europa verzweifelt, der sollte Soldatenfriedhöfe besuchen!" - Jean-Claude Juncker

  • Ich sehs als Metapher.
    Wenn die reale Fliegerei ein saftiges heisses braungebratenes Steak auf deinem Teller ist,
    dann ist die realistische Simulation der Fliegerei ein Foto von diesem Steak.
    Und il2 Bos ist ein Foto von einem Schnitzel welches mit Steak beschriftet ist. :D

  • Ich sehs als Metapher.
    Wenn die reale Fliegerei ein saftiges heisses braungebratenes Steak auf deinem Teller ist,
    dann ist die realistische Simulation der Fliegerei ein Foto von diesem Steak.
    Und il2 Bos ist ein Foto von einem Schnitzel welches mit Steak beschriftet ist. :D



    :D


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  • So viele "more realistic" im Text... war das nicht vorher einer der realistischsten Simulatoren???
    Was haben wir dann nach dem Patch?

    Ich sag's ja immer wieder: Wer originale (nicht nur sowjet-) russische Phraseologie im Modell erleben möchte, der sollte BoS spielen!

    signatur_80.jpg
    "...ein atomarer Schlagabtausch ist sanitätsdienstlich nicht beherrschbar."

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  • Hello Pilots,
    In this Dev. Diary we'd like to share with you many never before seen screenshots of the Kuban map as it nears completion. It's simply awesome and sets a new standard for Sturmovik map making. We hope you enjoy them. And progress continues as we continue to work on and testing and implementing the FM changes and new shadow technology mentioned earlier. The screens below show our old shadow technology for now.







    AND DONT FORGET WE HAVE A 40% OFF BOM PROMO IN PROGRESS UNTIL AUGUST 7TH!
    https://il2sturmovik.com/store
    Enjoy your weekend everyone!

    Liebe Grüße


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  • 166
    Hello everybody,
    as you of course remember, one of the key new features of Battle of Kuban is the new gameplay mode - Career. In this mode, you'll build your character, a military pilot. His career will develop day by day in the chosen theatre of war. Each morning (except the days with non-flying weather), the plan for the day is set and the outcome of an each sortie influences your squadron (the pilots can be wounded, lost, the aircraft can be damaged, etc.). The player character will participate in some of the sorties, while the results of other ones will be generated automatically based on the overall frontline situation, how experienced the AI pilots are and which aircraft with what armament they have, weather conditions and so on.
    At the end of the day, all pilots stats are updated and in the course of the following days, they could be awarded and advance in rank. When the player character becomes the regiment commander, new tools are given to him during the planning phase to assign other pilots to a mission, set up their aircraft, weaponry, fuel and plot the flight route.
    One of the planned features of the Career mode are historically correct weather conditions for each day (averaged for the theater of war), squadrons positions and what aircraft they had. The daily tasks reflect what the squadron was up to during the set timeframe. Overall, this mode will let you learn more about the battle of Kuban (and Moscow and Stalingrad).
    At the beginning of our work on the Career mode, we performed a huge research on squadron histories and the community helped us in this endeavor. In addition, we found almost all German squadron emblems. In Soviet tradition, the air force regiments didn't have emblems, so we decided to use their banners instead. Take a look at some of the emblems and banners you'll see in the game after the Career mode release:


    Note from Jason - A very special thanks to our friend Isaac aka 10.N./ZG1_SPEKTRE76 for his help in researching and creating the German squad emblems. We very much appreciate it.
    Now onto other neat things. Since our map of Kuban includes a significant chunk of the sea, we decided to improve how various warships look in our engine. First, we used more complex materials for 3D models of the ships (some of the screenshots of them were published in the Dev Blog #164).
    Second, since the torpedo boats were widely used in the Black Sea, we're developing the new torpedo tech. Anticipating a question you're probably going to ask, we're making the new tech suitable for supporting aircraft-launched torpedoes in the future. Such aircraft are not planned for Battle of Kuban, but it's possible that they will appear later, so we always try to make new technologies as universal as possible.
    Third, we invested into improved physics, graphical effects and some other minor stuff for the ships. Here's a short video that shows the result (please note that the sound is WIP and not finished yet):

    youtube.com/watch?v=7ZFmDNeD7Eg

    Liebe Grüße


    Das Glück bevorzugt den, der vorbereitet ist.

  • Hello Everyone!
    We approach the next milestone. Tomorrow we plan to begin testing if the release candidate version 2.012, which, as we said earlier, will include very significant innovations like:
    - German twin-engined attack aircraft Hs 129 B-2,
    - Kuban map;
    - New technology of shadows with extended range, clarity and detail in the cabin and flexible settings;
    - The updated flight model of all the aircraft of the IL-2 project, the planes will be more stable in the airflow, more properly respond to glide and a huge number of other changes in the flight physics;
    - Improved morning / evening mist visualization;
    - Improved visualization of armored glass on all aircraft of the project;
    - Updated set of official aircraft colors Bf 109 F-4 and Ju 87 D-3.
    Speaking of the plane Hs 129 B-2, it should be noted that this is an extremely interesting aircraft with many features. Firstly, this is the first twin-engine single-seat aircraft in our project. Secondly, it is equipped with French production air-cooled engines Gnome-Rhone 14M, with automatically adjustable oil coolers and a constant speed screw (2750 rpm) with the possibility of manual direct control of the pitch of the screw and the mode of feathering. The airplane is equipped with flaps with a hydraulic smooth extending system, which includes a special metering cylinder for extending flaps right to intermediate take-off position.

    In the cockpit there is a folding armored seat for easy getting in the aircraft. The instruments for monitoring engine parameters are installed directly on engine cowls, outside the cabin. Front firing weapons of the aircraft are installed in the central part of the fuselage, behind the cockpit, and fire through special channels along the sides of the cabin. Despite the tightness, the configuration of the cockpit canopy provides the pilot with an excellent front-to-bottom visibility, which is extremely important for the attack aircraft. Collimator sight is installed very unusually - outside the canopy, in front of the armored windscreen, which is also unusual in itself because it has a curved shape with a multilayer structure. The "Revi C/12D mit Zieleinrichtung" gun sight is equipped with a special mechanical sighting device for level bombing at fixed altitudes and speeds; How to use it in detail is shown in the images below.



    Well, finally, this is the first aircraft in our project that carries 30 mm cannonin the form of an optional under-fuselage mounted gun MK 101 or MK 103. Also a under-fuselage gunpod with 4 MG-17 machine guns can be mounted, bringing the total amount of front firing weapons to 8 with a common rate of fire up to 9200 rounds per minute, and ammunition up to 6,500 rounds.


    In total, version 2.012 will be one of the most important milestones in the history of the Il-2 project. Of course, with so many changes, there may be some shortcomings that we weren't able to find during testing, but we hope that their amount will be minimal and will not hamper the pleasure that you will undoubtedly get in the process of getting acquainted with this update.

    Liebe Grüße


    Das Glück bevorzugt den, der vorbereitet ist.

  • Juhu, endlich U-Boot Unterstützung auf der Wolga ... !

    *** Pain is temporary, Glory is forever! ***


    *** Essen wir Großmutter <---> Essen wir, Großmutter! ***
    *** Der Vergleich zeigt, Satzzeichen können Leben retten. ***