Entwickler-Tagebuch-News BoX

• Juhu, endlich U-Boot Unterstützung auf der Wolga ... !

Kuban liegt doch am Schwarzen Meer und da gab es sechs Typ II Boote. Die wurden damals in Deutschland auf Züge verladen, glaube sogar auseinander genommen und dann ans Schwarze Meer gefahren, dort wieder zusammengeschraubt und sind dann gegen die Schwarz Meer Flotte gefahren.

Ob du es glaubst oder nicht, es gibt wirklich nicht viele ehrbare Menschen in ehrloser Zeit.

ribbonbdl2e.png

Ich lauf unerkannt, durch alle Gegenden der Stadt -

burkabombkxjuy.png
    und unter meinem schwarzen Kleid macht es leise Tick - Tack.

• Update 2.012

today is a real milestone for the project - we just released the 2.012 update, one of the biggest ones ever. We already told you in Dev Blogs what it will bring, but here's the quick overview.
    1. New Hs 129 B-2 Collector Plane with many unique features and very varied weaponry.
    2. Kuban map available in three seasons (Spring, Summer and Autumn). 120 thousands of square kilometers large (400 x 300 km), the biggest map in the new generation of IL-2 to date. Please note that the work on improving the AI is underway and it is not very proficient in mountain flying, we will work on it this Autumn. The map is huge, so we'll be fixing the issues that may be found in Early Access.
    3. Updated FM for all aircraft. The total list of FM changes is very long, you can check it out below.
    4. Together with the Kuban map, we're releasing many AI controlled ships: G-5, G-5 project 213 and S-38 torpedo boats, Type A landing barge, Type Щ (Shch) series X and Type IIB submarines, Soviet Type 7 destroyer.
    5. Completely new shadow tech that allowed us to increase the shadows resolution in the cockpit, render outside shadows several times further, show the own plane shadow on the ground and make tree shadows more realistic.
    Here's the complete change list:
    1. Henschel Hs 129 B-2 Collectors Plane is added to the project and all Battle of Kuban owners can fly it now;
    2. All three seasons of the Kuban map (Spring, Summer and Autumn) are added to the project and any owner of the sim can fly over them in multiplayer while Battle of Kuban owners can access them in any game mode;
    3. The new shadows technology CSM was added to the game;
    4. The new shadow quality option in the game graphics settings governs the shadows resolution, their visibility distance and which objects can cast shadows;
    5. Thanks to the new shadow tech CSM, shadows in the cockpit became sharper at high quality settings;
    6. Thanks to the new shadow tech CSM, all the cockpit objects cast shadows instead of just the canopy elements;
    7. Thanks to the new shadow tech CSM, the aircraft shadow on the ground is visible from inside the cockpit at high quality settings;
    8. Thanks to the new shadow tech CSM, object shadows are visible at twice distance as before at high quality settings;
    9. Thanks to the new shadow tech CSM, trees now cast correct shadows on all objects;
    10. The aerodynamics modeling of the aircraft tail became more detailed, resulting in MANY improvements and changes (the full list is available here):
    Spoiler
    12. The effect of the wind on the bullets and other projectiles flight trajectory was corrected;
    13. Ju 87 D-3 official skins were updated by the community enthusiast I./ZG1_Panzerbar (more details added);
    14. Bf 109 F-4 official skins were updated by the community enthusiast III/JG2_Gustav05 (more details added);
    15. Fw 190 A-5 main (default) camo was updated by the community enthusiast I./ZG1_Panzerbar;
    16. Morning and evening fog was improved visually;
    17. 'Blazing Steppe' campaign is now officially available in Spanish language thanks to the community enthusiast E69_Cananas who made the translation;
    18. The Russian localization of the 'Blazing Steppe' campaign was corrected thanks to the community enthusiast MicroShket who proofread the text;
    19. The AI gunners accuracy of the secondary German bomber groups in the 'Blazing Steppe' campaign increased significantly;
    20. Formation flying of the most aircraft in the 'Blazing Steppe' campaign improved significantly;
    21. Difficulty level of the 7th and 14th 'Blazing Steppe' campaign missions decreased somewhat;
    22. Subtitle displaying and Ju 88s dropping bombs was corrected in the 15th mission of the 'Blazing Steppe' campaign.
    23. Soviet torpedo boat G-5. It's low weight of 17 tons and two aircraft engines allow it to go as fast as 100 km/h (55 knots). It is armed with two 12.7 mm DShK machine guns and two 53-38 torpedoes.
    24. Soviet rocket boat G-5 project 213. On this model, torpedoes were replaced by MRLS that fired 24 M-8M 82 mm rockets.
    25. German torpedo boat Schnellboot S-38. Weighing up to 100 tons and going up to 50 knots fast, it was armed with two 20 mm MGC 30 and Flak 30 guns and two torpedo tubes with up to six 533 mmm G7a torpedoes (one in each tube and four on the deck).
    26. German landing barge Marinefährprahm Typ A (240 tons weight, armed with 88 mm SKC 35 gun and 20 mm MGC 30 gun.
    27. Soviet submarine Shch-10 (type Shchuka, 'Shchuka' meaning pike). Surface displacement 578 tons, armed with two 45 mm 21-K guns, 4 bow and 2 stern torpedo tubes with 10 533 mm torpedoes.
    28. Small German submarine U-Boot-Klasse IIB. Surface displacement 279 tons, armed with 20 mm MGC 30 gun, 3 torpedo tubes with 5 533 torpedoes total.
    29. Soviet Type 7 destroyer (1600 tons, up to 38.5 knots speed). Armament: 4 130 mm B-13-I guns, 2 76 mm 34-K guns, 2 45 mm 21-К guns, 2 twin 12.7 mm Colt machine guns, 2 12.7 mm DShK machine guns, 2 triple 533 mm torpedo launchers 39-Yu.

Please discuss the update in this thread.

Liebe Grüße

Das Glück bevorzugt den, der vorbereitet ist.

• Danke für das Kopieren. Du hast leider nur den Spoiler vergessen, und da wird es richtig interessant. Ich werde es morgen mal ausprobieren, aber wenn ich lese: 'horizontal stabilizer shift time from end to end increased from 5 to 15 sec. due to reference video' stellen sich mir mal wieder alle Nackenhaare auf. Bei den Russen kein Wort über rainbow flaps, obwohl sie physikalisch völlig unmöglich sind. Aber es reicht ihnen ein einziges Video, um in diesem Patch etwas abzustellen, worüber sich die Russenfanboys genauso beschwert haben wie wir seit Jahren über die Flaps. Aufgrund eines Videos! Es war übrigens einer der wenigen FM-Vorteile, die wir deutsche Jäger überhaupt noch hatten. (Ja, ich weiß, dass es ein FM-Fehler war). Es ist irre, dieser Patch liefert wieder nur 1 Vorteil (weniger wobbling) und bringt stattdessen mehrere Nachteile, z.B. noch Ruder- oder Stick-Reaktionszeiten bei hohen Geschwindigkeiten. Ich werde dieses Devteam nicht mehr verstehen in diesem Leben.

• Hab gestern ein wenig getestet und bin sehr gespannt was du sagst Schmausch.

das Höhenruder der 109 kannst du bei höheren Geschwindigkeiten komplett vergessen. Aber testet selbst, bin gespannt auf eure Erfahrungen...

Auch wenn ich nicht gefragt wurde:) : 109 kann ich nix zu sagen weil nocht nicht geflogen. Aber die 190 ist echt besser jetzt. Glaube zwar nicht, dass sich an ihr selbst allzuviel geändert hat aber die relative Agilität zu den Russenkisten ist jetzt deutlich besser bei der 190. Scheren funktionieren jetzt wie sie sollten und enden nicht pauschal im Tod.
    Hab gehört die 109 hat extreme Betonruder jetzt bei hohen Geschwindigkeiten. Aber ist das nicht das was Zeitzeugenberichte über sie sagen?
    Das Gewobbel soll wirklich weg sein. Das alleine ist ja schonmal nen riesen Gewinn wenn nicht die Hälfte der Schüsse am Ziel vorbeigehen weil das Teil wackelt wie ein Pferdeschweif:P
    Die neue Karte habe ich nur einen kleinen Teil von gesehen auf Berloga gestern. Aber ich muss sagen sie ist wirklich schön. Nen Dogfight in den Bergen ist schon was cooles. Man kann die Täler verwenden um sich aus der Sicht eines Angreifers zu mogeln.

• Hab gestern ein wenig getestet und bin sehr gespannt was du sagst Schmausch.

das Höhenruder der 109 kannst du bei höheren Geschwindigkeiten komplett vergessen. Aber testet selbst, bin gespannt auf eure Erfahrungen...

Auch wenn ich nicht gefragt wurde:) : 109 kann ich nix zu sagen weil nocht nicht geflogen. Aber die 190 ist echt besser jetzt. Glaube zwar nicht, dass sich an ihr selbst allzuviel geändert hat aber die relative Agilität zu den Russenkisten ist jetzt deutlich besser bei der 190. Scheren funktionieren jetzt wie sie sollten und enden nicht pauschal im Tod.Hab gehört die 109 hat extreme Betonruder jetzt bei hohen Geschwindigkeiten. Aber ist das nicht das was Zeitzeugenberichte über sie sagen?
    Das Gewobbel soll wirklich weg sein. Das alleine ist ja schonmal nen riesen Gewinn wenn nicht die Hälfte der Schüsse am Ziel vorbeigehen weil das Teil wackelt wie ein Pferdeschweif:P
    Die neue Karte habe ich nur einen kleinen Teil von gesehen auf Berloga gestern. Aber ich muss sagen sie ist wirklich schön. Nen Dogfight in den Bergen ist schon was cooles. Man kann die Täler verwenden um sich aus der Sicht eines Angreifers zu mogeln.

Ich habe das FM gestern mehrere (4) Stunden ausprobiert und konnte mir eine Meinung bilden. Dabei war ich kurz auf Wings of Liberty und die meiste Zeit auf Berloga. Ich habe ausschließlich F4 und G2 getestet, auch mal kurz die Fw-190 "angeflogen", aber da bin ich kein Fachmann. (hab aber nix schlimmes entdeckt).

Die Stabilität um die Längsachse ist gut, das Wobbling haben sie abgestellt. Dadurch wirkt es so, als ob die Kisten auch schneller an Fahrt aufnehmen und länger Energie halten. Das kann ein subjektiver Eindruck sein, denn das Wobbling hatte ja zuvor mit sinkendem Energielevel immer weiter zugenommen. Dadurch resultiert eventuell eine optische Täuschung, da man jetzt glaubt, man hätte schon megamäßige Energie, weil man nicht mehr wobbelt, obwohl man gerade mit 270km/h von Hallo 30 auf 40 steigt. Ich glaube aber, dass es tatsächlich auch die Energiespeicherkapazität verbessert und keine Täuschung ist, denn die ständigen kleinen Steuereingaben entfallen nun, die man früher brauchte, um auch bei geringer Energie noch sauber Kurs zu steuern.

Daraus ergibt sich ein für mich ins Auge springender Kampfvorteil, den man z.B. hier sieht:

(ab Minute 9:00)
    und den ich auch auf Berloga verifizieren konnte: Man kann den Gegnern jetzt auch auf kürzere Distanz viel besser wegsteigen und verhungert durch den ständigen Wobbling-Energieverlust nicht mehr so schnell. Zudem ist die Steuerbarkeit kurz vor Stallgeschwindigkeit viel besser: das ermöglicht sauber durchgeführte Stall-Fights ohne Wobbling und viel, viel, viel präziserem Vorhaltnehmen beim Schießen. Diese Kampffigur kann also jetzt höchst unangenehm für Russen werden, weil sie fast sicher ein paar einkassieren von der Messerschmitt, die aus dem Stall heruntergestürzt kommt und den Vorteil auf ihre Seite gedreht hat.

Wie ich allerdings vorher schon geschrieben habe: Der Trimm ist jetzt kein Kampfvorteil mehr und das Betonruder ist unbeschreiblich. Ich empfehle jedem, mal kurz selbst auszuprobieren, wie er mit seiner bisherigen Kampftaktik zur Schusslösung kommt, wenn er mit Höhenvorteil ins Gefeht startet. Ich habe mittlerweile die Ruder- und Stick-Empfindlichkeitskurve auf 0% (linear) gesetzt, damit ich bei den nunmehr nötigen extremen Steuereingaben nicht so wild am Stick reißen muss. Hatte vorher 50% (da sah irgendwie wie eine 3te-Potenz-Funktion aus). Auch die Rollrate hat sich bei hohen Geschwindigkeiten spürbar verschlechtert.
    Daraus ergibt sich ein gewaltiges Problem, das ich auf das Geschwader zukommen sehe: Highspeed-Turns sind nicht mehr möglich. Sie waren früher auch nur durch den Trim möglich, aber jetzt gar nicht mehr. Das heißt, ich kann keine Schusslösung mehr auf einen die Bomber angreifenden Gegner innerhalb von Sekunden erzwingen. Ich muss mich erst in eine Angriffsposition bringen, in der ich nicht kurven muss, und das dauert. Das dauert viel länger als die 45s, die man Zeit hat, wenn man den Gegner an der äußersten 10km-Sichtgrenze als erster erkannt hat, und er sich jetzt den Bombern nähert. Eine effektive Verteidigung ist so kaum noch möglich.
    Fazit: 10km-Sichtblase und Betonruder sind eine tödliche Kombination für Bomber-verteidigende deutsche Jäger.

• Schmausch ...in dem Video fallen mir zwei Dinge auf.
    1. Der arme Kerl hat einen Halswirbelbruch. Denn er kann den Kopf wie ein Vogel um 180° verdrehen.
    2. Er ist definitiv aus der Familie der Gattung Falconidae. Dieser Zoomblick binnen Sekunden ist einem Menschen nicht vergönnt.
    ...die bescheidene Meinung einer Ente.Quak Quak :D

• Bewundernswert ... wenn der Gegner nicht grad eine Rauchfahne hinter sich herzieht erkenn ich einen Gegner gar nicht ... :-/

*** Pain is temporary, Glory is forever! ***

*** Essen wir Großmutter <---> Essen wir, Großmutter! ***
    *** Der Vergleich zeigt, Satzzeichen können Leben retten. ***

• Maaahlzeit...

Meine Meinung ... die 109 fliegt sich so, wie es sein soll. Das Schmauschse Video, zeigt genau wie man eine 109 fliegen sollte, immer die sogenannte BOOM and ZOOM Taktik. :D
    Mit der 109 kurven, ist auch möglich, sogar ganz passabel. Die Klappen anstellen bis ca 35 % . Sie lässt sich wunderbar drehen, selbst ohne auszubrechen. Um den sog. Betonrudereffekt entgegenzu wirken gibt die Höhenrudertrimmung dem Pilot die Möglichkeit dies auszugleichen...
    Schön ist.... der Wobblerflug ist vorrüber. :thumbsup::thumbsup:
    Schaut euch die Statistik an. :!: Diese schaut für die Deutsche Seite, endlich auch mal im Anfangsstadium des TAW gut aus.
    Erinnert euch..... selbst im Uhr- Sturmovik ist man die 109 so geflogen.
    Da ich im JG5 nur Jagd geflogen bin, erkenne ich mich nun wieder.

• 173
    Hello everybody,
    In general, the work is proceeding as planned. All three remaining Battle of Kuban planes (Yak-7b, P-39L and A-20B) are in Engineers department now. P-39L and A-20B 3D cockpits are being made and textured, while the 3D model of Yak-7b is finished. In the meantime, the new Career mode is being filled with a lot of content:
    - It includes all the three battles depicted in our project: Battle of Moscow, Battle of Stalingrad and Battle of Kuban:
    - Battle of Moscow consists of 200 days starting from October 2nd, 1941, when the German offensive began at large, and ending on April 20th, 1942, when the Russian counteroffensive stopped at Rzhev;
    - Battle of Stalingrad is 163 days long, from August 23rd, 1942 (the first massed bombing of Stalingrad and German 6th Army crossing the river Don) till February 2nd, 1943 (when its remains surrendered in what was left of the city);
    - Battle of Kuban goes for 176 days from the German attempt to crush the Soviet bridgehead at Mysjako near Novorossiysk on April 17th, 1943 till October 9th, 1943, when the remaining German troops were evacuated from Taman peninsula to Crimea.
    -145 squadrons total, each one of them having historically correct aircraft and airfields;
    - 98 of these squadrons a player can join, so they have squadron histories. While being brief, these histories are 40 000 words combined;
    - All German squadrons have unique insignias and Soviet ones have regimental banners;
    - 83 newspapers you'll be receiving while playing Career have 61 000 words;
    - Around 550 historical photos add more life to the new mode;
    - Each pilot will not only have a name, rank, and credentials like in Rise of Flight, but also a photo thanks to the new photo generator. 24 unique pilot biographies (12 per side) add more flavor to the game;
    - There are 38 mission types planned, way more that we have had before (Rise of Flight career and the current BoX campaign have 22 mission types);
    - AI controlled objects in missions will be more numerous thanks to the performance optimizations we conducted earlier. For example, player flight will include up to 9 aircraft (there are up to 5 in Rise of Flight and the current BoX campaign);
    - The Career will offer a number of options to suit anyone's playstyle, skill, PC performance;
    - Around 70 different awards can be earned by a player in this mode. Each one of them will be supplemented by a brief description and have unique conditions to be awarded. Here are a few examples:

Aaand to finish today's Dev Blog, we want to begin, how should we call it, 'the month of surprises'. We don't tell you early about everything, and there are reasons for this. But when we do, we hope that you'll be pleasantly surprised. So, here goes the first one - we're making a new Collectors Plane, Bf 109 G-6, for a month already. This is a highly anticipated aircraft and since it fits into the Battle of Kuban timeframe, it's possible for us to make it. The exterior 3D model is being built right now, so we can show you several WIP screenshots of it:

Liebe Grüße

• Mehr Bezahlflugzeuge. :huh:

Die Passage über den neuen Karrieremodus klingt aber dafür durchaus interessant.

Ob du es glaubst oder nicht, es gibt wirklich nicht viele ehrbare Menschen in ehrloser Zeit.

ribbonbdl2e.png

burkabombkxjuy.png

• Liebe Grüße

• Liebe Grüße

• Das visuell betrachtet Il-2 das beste Spiel ist, ist ja nichtmal gelogen. :D

ribbonbdl2e.png

burkabombkxjuy.png

• Dear Friends,
    Once again, it is my honor and pleasure to announce our current and future plans for the modern IL-2 Sturmovik product line. It has been about fifteen months since I told you about our plans for Battle of Kuban and beyond. Today we make our biggest announcement yet!
    However, before we do, we are happy to inform you that Battle of Kuban is nearing completion and should be finished by the end of this year as planned. We were able to meet our biggest objectives and complete many other new ones not in the original plan. The list is too long to post in this announcement, but our Developer Diaries tell the tale quite well. Some minor features that did not make it into Kuban will be included in the next product development cycle. Development never stops for us and we continue to march onward and upward! Our beloved Sturmovik has never looked or played so good!

The Sturmovik development team is an amazing group of people who work tirelessly to bring you the combat flight-sim experience you want. As their Producer and partner for many years it still amazes me what they can accomplish. They deserve your continued support. Please show them how much you appreciate their work.
    We also want to say thank you to our customers who have helped us weather the storm and keep going. We cannot do this alone and so many of you help us when we need help and so many of you have told your sim buddies to purchase our products. We thank you from the bottoms of our hearts. This community is a special one and we’re in this journey together.
    Without further delay, our next title, sorry, our next THREE IL-2 Sturmovik titles are going to be the following - BATTLE OF BODENPLATTE, FLYING CIRCUS and TANK CREW!
    That’s right, Sturmovik is expanding into new territory and we are going to tackle building and releasing three new titles in 2018 and into 2019. All titles will be unique in their own way and all will be branded IL-2 Sturmovik and will share the same client software. Flying Circus and Tank Crew will be their own series within the Sturmovik ecosystem and give Sturmovik fans new ways to have fun. This ambitious and aggressive development plan will be made possible by working with talented professional studios whom we have partnered with in the past few months. If everything goes to plan this will allow us to do parallel development like never before. More about our partners and their role in future development diaries.
    Battle of Bodenplatte
    Although it was technically an “operation”, for continuity sake, we’re calling it a battle! Battle of Bodenplatte will explore the air war near the end of 1944 and into 1945. This late-war setting offers a wide variety of classic fighters and fighter-bombers for you to fly including some of the hottest piston powered airplanes to ever grace the skies. In addition, we’ll introduce our first jet aircraft! The Allies flew many low-level tactical missions into Germany from bases in Belgium and Holland during this time. In a desperate attempt to stem the tide of war, the Germans launched a surprise attack on Allied airfields on January 1, 1945. The ensuing battle became legendary.

Planned to be Included in Battle of Bodenplatte:
    Flyable Aircraft and Content:
    - Bf-109 G-14
    - Bf-109 K-4
    - Fw-190 A-8
    - Me-262
    - P-51D
    - P-47D
    - Spitfire Mk. IX
    - Tempest Mk. V
    - Fw-190 D-9 (Collector)
    - P-38L (Collector)
    - B-25 (AI)
    - European Low-Countries Map (Final size TBD) (Parts of the Netherlands, Belgium and Germany)
    - Many Allied and Axis airfields, cities, towns and villages. Winter and Summer textures are planned.
    - New Allied and Axis Ground Units and Scenery.
    Battle of Bodenplatte Pre-Order Launched!
    As of today, you can Pre-Order Battle of Bodenplatte in our webstore. As always this will give you access to Early Access and a Pre-Order discount! The Pre-Order price is $69.99. Just click on the image to order.

Flying Circus – Volume I
    Flying Circus will finally give our loyal and patient Rise of Flight customers a new way forward into the future! Our eventual goal is to essentially re-build ROF inside of the Sturmovik universe and give WWI all the latest technology like VR, 64bit, DX11 and improved visuals. We will start by focusing on re-furbishing ten of our existing WWI airplanes and providing a partial map of France to fly and fight over. Subsequent Flying Circus products will further expand content and we’ll work to integrate Flying Circus into our Campaign and Career systems over time. Volume I is merely the first important step and it will be a lot of fun! If Flying Circus proves popular we can eventually fire up the Great War assembly line and break out the canvas and timber once again to make some new crates! Guynmere, Fonck, Coppens, McCudden, Bishop, Rickenbacker and von Richtofen shall fly again 100 years later!

Planned to be Included in Flying Circus – Volume I
    Flyable Aircraft and Content (Tentative List):
    - SPAD 13 C.1
    - Sopwith Dolphin
    - Sopwith Camel
    - RAF S.E.5a
    - Bristol Fighter
    - Albatros D.Va
    - Fokker Dr.1
    - Fokker DVII
    - Pfalz D.IIIa
    - Halberstadt CL.II
    - France map (100 x 100km Approx.)
    - Several airfields, cities, towns and villages. Summer textures are planned
    - No Man’s Land
    - Entente and Central Powers Ground Units and Scenery.
    Pre-Orders for Flying Circus will be available sometime first half of 2018.
    Tank Crew – Clash at Prokhorovka
    Tank Crew will be expanding upon our initial adventure into tank combat by including ten new tanks and armored vehicles and improving our two existing tanks. Tank Crew will create a ground combat component that can be integrated into single-player content and multiplayer servers. Our tanks will be multi-crew in multiplayer which most other leading tank games are not capable of. Our playable tanks will also be modeled both inside and out with realism in mind and improved damage modelling. The map will feature the southern portion of the Battle of Kursk with the village of Prokhorovka and town of Belgorod included. The map will also be built somewhat differently giving tank players a better ground environment then our current large maps. Further details about Tank Crew will be released as development ramps up.

Planned to be Included in Tank Crew – Clash at Prokhorovka
    Playable Tanks and Content (Tentative List):
    - T-34-76 STZ
    - KV-1s
    - M4A2
    - SU-122
    - SU-152
    - ZIS-5 + 72K
    - PzKpfw III Ausf.L
    - PzKpfw IV Ausf.G
    - PzKpfw V Ausf.D
    - PzKpfw VI Ausf.H1
    - Sd. Kfz. 184
    - Sd. Kfz. 10 + Flak38
    - Prokhorovka - Belgorod Map {100x100 km Approx.)
    Pre-Orders for Tank Crew will be available sometime first half of 2018.
    LA-5 FN and Bf-109 G-6 Pre-Order Launched!
    In addition to all this amazing news we have launched pre-orders for the deadly La-5FN and Bf-109 G-6. These two planes further build our plane-set and fill in gaps in the Soviet and German war chests. Pre-Order now and enjoy a discount! Each aircraft is $14.99 for a limited time. Click on the image to order.

IL-2 Sturmovik: Great Battles Demo and Series
    In 2018 we plan to release a Free Limited Demo for Sturmovik that will allow new customers to easily try Sturmovik. Users can then purchase content to turn their demo into their home-base for all things Sturmovik. More details on the Great Battles Demo first quarter of 2018.
    In addition to the demo, our entire collection of products will be made part of the IL-2 Sturmovik: Great Battles series. Any product displaying this logo will be compatible with one another and part of the overarching collection.

Digital Warfare Engine
    Previously our simulation engine was known as the Digital Nature Engine. Over the years many, many changes and improvements have occurred that has essentially re-written almost all of the engine and it now supports a wider range of vehicles. To commemorate this new reality, we have christened our updated engine the DIGITAL WARFARE ENGINE.
    Larger Picture
    As you can see we have ambitious plans for Sturmovik. No doubt you will have many questions and concerns about what we have announced. The bigger picture is that are now ready to try making parallel products for our WW2 fans, WW1 fans and possible new customers who enjoy tank battles. But beyond that, we hope to accomplish the following in our next development cycle.
    - New MP matchmaking system and lobby with chat
    - Improvements to aircraft fuel systems and add drop tanks
    - Oxygen masks for pilots at high attitude
    - Jet engine technology and associated physics of higher Mach numbers
    - Improvements to AI
    - Option for 4K skins by default and preview pics in the GUI for Custom skins
    - In-Game Model Viewer (hold over from Kuban)
    - Mods On/Off (hold over from Kuban)
    - More attractive GUI and better GUI optimization
    …. and many other small, medium and large improvements to usability, functionality and performance.
    Last but not least, part of our overall plan is to work with one of our long-time professional development partners to produce airplanes. This is not a guaranteed success and much work needs to be done to make this a reality, but we are giving it a shot. There is much more to our airplanes than just the model. Much training will need to be done to pull this off. If successful, we plan to make the Li-2 next. We are making NO PROMISES, but here are a couple very early WIP pics.

Bonus Images
    For your enjoyment I commissioned a few extra images for our upcoming products. These are NOT THE OFFICIAL IMAGES for our new products and should not be used in that way or used in any media. However, we felt you would enjoy this special artwork and give you a sense of what is coming. Enjoy!

You can discuss this announcement in this thread and read further comments from Jason that address this plan in even more detail.
    See you in the skies and thank you for your continued enthusiasm and support!
    Jason and the IL-2 Sturmovik Team

Liebe Grüße

• 1C & 777 ...

ribbonbdl2e.png

burkabombkxjuy.png